USŁUGI
Audyt marketingu B2C w firmie ogrodniczej
Przeanalizujemy Twoje dotychczasowe działania marketingowe. Znajdziemy słabe i mocne strony. Damy wskazówki jak się rozwijać.
Na czym polega audyt marketingu B2C?
Audyt marketingu B2C pomaga w analizie wszystkich prowadzonych dotychczasowo działań marketingowych w firmie. Dzięki niemu, w oparciu o zgromadzone w trakcie różnych kampanii dane, będziemy w stanie określić jakie są słabe i mocne strony prowadzonych aktywności. Wnioski, które wspólnie wyciągniemy z audytu pomogą wprowadzić zmiany w obranym kursie oraz zwiększyć efektywność wszystkich prowadzonych działań.
usługa zwiera
- Warsztat początkowy
- Analizę celów i ich realizacji
- Analizę dotychczasowych działań
- Audyt narzędzi analitycznych
- Wskazanie słabych i mocnych stron
- Wnioski oparte na danych
- Wskazanie kierunku dalszych działań
- Warsztat końcowy
Co robimy w ramach audytu marketingu B2C?
- Sprawdzamy skuteczność prowadzonych kampanii
- Sprawdzamy zasadność wyznaczonych celów i sposoby ich mierzenia
- Prowadzone działania analizujemy przez pryzmat określonych klientów docelowych
- Analizujemy dostępne raporty
- Sprawdzamy lejki marketingowe oraz działania prowadzone na każdym jego etapie
- Sprawdzamy proces zakupowy klienta docelowego
- Analizujemy kreacje oraz treści stworzone w ramach content marketingu
- Sprawdzamy efektywność prowadzonych działań w czasie
- Przygotowujemy raport podsumowujący
Jak przeprowadzamy audyt marketingu B2C?
Audyt marketingu B2C to proces. Po jego przeprowadzeniu będziesz wiedzieć czy Twoje kampanie działają oraz co możesz zrobić, aby w przyszłości były jeszcze bardziej efektywne.
Warsztat
początkowy
Zaczynamy od spotkania, aby dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej firmie i produktach lub usługach, które oferuje. Chcemy poznać pozycję Twojej firmy na rynku oraz cele, do których obecnie dąży. W odniesieniu do tych danych będziemy w stanie przeprowadzić maksymalnie efektywny audyt.
Potrzebujemy wiedzieć m.in. jakie cele ma Twoja firma i jakie działania marketingowe były prowadzone do tej pory. Od jak dawna prowadzone są kampanie oraz w jakich kanałach, jak wyglądały kreacje, jak działał content marketing. Czy działania prowadzone są przez cały rok, czy tylko sezonowo.
Gromadzenie danych i wnikanie w Twoją firmę to podstawa przy przeprowadzaniu audytu działań w marketingu B2C.
Audyt działań
marketingowych
Kiedy mamy już wszystkie niezbędne informacje i dane, możemy przystąpić do przeprowadzenia dokładnej analizy.
Każdy klient posiada inne doświadczenia, dlatego zakres audytu zawsze wygląda nieco inaczej. Audyt dopasowujemy zawsze na etapie warsztatu początkowego.
Rezultatem przeprowadzonego audytu będzie wiedza na temat tego, czy Twoje kampanie działają oraz co możesz zrobić, aby w przyszłości były jeszcze bardziej efektywne. Otrzymasz od nas raport, w którym zamieścimy zebrane dane, wnioski i rekomendacje.
Warsztat
końcowy
Ostatnim etapem audytu marketingu B2C jest warsztat końcowy. Opiera się on na przygotowanym przez nas raporcie. W trakcie warsztatu omawiamy wszystkie przeprowadzone analizy oraz przekazujemy wyciągnięte z audytu wnioski. Oprócz tego zawsze wskazujemy słabe i mocne strony prowadzonych działań marketingowych.
Przedstawiamy również nasze rekomendacje co do dalszych działań oraz możliwości przekucia słabych stron na mocne. Warsztat końcowy to także przestrzeń na rozmowy, pytania oraz dyskusje.
Do jakich firm skierowany jest audyt marketingu B2C?
Do firm, które prowadziły już działania marketingowe dla swojej marki i chciałyby sprawdzić ich efekty aby przekonać się czy cele są odpowiednio realizowane.
Do firm współpracujących z agencjami marketingowymi, realizującymi dla nich kampanie SEO, PPC, contentowe, które chciałyby zweryfikować skuteczność prowadzonych działań.
Do firm, które chciałyby zweryfikować kierunek, w którym podążają oraz zaplanować cele na przyszłe lata.
Do firm, które chciałyby porozmawiać o marketingu ze specjalistą działającym w ogrodnictwie, który zna ten segment rynku, trendy, klientów oraz influcencerów w branży, a jednocześnie doskonale zna się na marketingu B2C.
Jaki jest koszt takiego audytu?
- ilość działań
- czas działań
- czas specjalistów
Koszt przeprowadzenia audytu będzie zależał od tego jak dużo działań marketingowych i od jak dawna prowadzi Twoja firma. Największym kosztem jest warsztat początkowy oraz analiza zgromadzonych danych – te dwa etapy angażują najwięcej czasu naszych specjalistów.
Koszt usługi stanowi najczęściej kilka procent całego rocznego budżetu marketingowego. Im więcej działań marketingowych prowadzisz w swojej firmie, tym niższy będzie ten procent.
Nasze kalkulacje wskazują, że przeprowadzenie audytu ma największy sens w firmach, które prowadzą działania marketingowe od co najmniej roku i w co najmniej trzech kanałach.
Jeśli chcesz wiedzieć jaki byłby koszt przeprowadzenia audytu marketingu B2C w Twojej firmie, umów się na bezpłatną konsultację i opowiedz nam więcej o swoim biznesie.
Chcesz przeprowadzić audyt marketingowy dla swojej firmy?
Zostaw nam kontakt. Oddzwonimy do Ciebie i zbadamy, czy audyt marketingowy będzie odpowiednią usługą dla Twojej firmy.
Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest GreenWeb Marta Tysowecka. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.
FAQ - najczęściej zadawane pytania o audyt marketingu B2C
Poniżej zebraliśmy najpopularniejsze pytania, które zadają nam klienci o nasz audyt marketingu B2C.
Tak. Warsztat początkowy to jeden z elementów całego procesu tworzenia audytu, bez którego nie bylibyśmy w stanie wyciągnąć właściwych wniosków.
Tak, to kluczowy etap, w którym musimy jak najdokładniej poznać Twoją firmę. Aby zaplanowane działania przyniosły najlepszy możliwy efekt, musimy wiedzieć dokładnie z czym pracujemy.
Potrzebujemy wiedzieć, jakie masz cele i jakie działania marketingowe były prowadzone do tej pory. Od jak dawna prowadzone są kampanie oraz w jakich kanałach, jak wyglądały kreacje, jak działał content marketing. Czy działania prowadzone są przez cały rok, czy tylko sezonowo?
Jeśli działania były prowadzone w oparciu o strategię i lejki sprzedażowe, chcemy wiedzieć, jak wyglądały. Musimy poznać profil Twojego idealnego klienta. Dowiedzieć się, jakich narzędzi analitycznych używasz i jakie dane zbierasz. Czy sprzedajesz swoje produkty w systemie B2C, czy tylko B2B oraz jak na co dzień komunikujesz się ze swoimi klientami.
To wszystko pozwoli nam przeprowadzić maksymalnie kompleksowy audyt.
Tak, aby audyt miał sens musimy mieć dostęp do danych.
Będziemy potrzebować dostępu do wszystkich narzędzi używanych przez Twoją firmę (np. Universal Analytics, Google Analytics 4, Hotjar, Google Search Console, Meta Ads) oraz raportów z prowadzonych kampanii, które dostarczane były przez agencje marketingowe, niezależnych specjalistów lub tworzone wewnętrze w Twojej firmie. Mając wszystkie niezbędne dane oraz informacje otrzymane w trakcie warsztatu początkowego, możemy przystąpić do audytu.
Wszystko zależy od tego, jak dużo działań prowadzisz oraz od jak dawna. Im więcej danych musimy przeanalizować, tym więcej czasu będziemy do tego potrzebować. Standardowo audyt od momentu warsztatu początkowego do momentu warsztatu końcowego trwa od 2 do 4 tygodni.
Nie, audyt skierowany jest do firm, które prowadziły już działania z zakresu marketingu. Jeśli Twoja firma dopiero planuje rozpoczęcie kampanii, lepszym wyborem będą konsultacje, które pozwolą ocenić możliwości planowanych działań lub usługa doradztwa w marketingu B2C.
Tak, natomiast konsultacje po wdrożeniu nie wchodzą już w skład usługi audytu. Wynika to przede wszystkim z długości procesu oraz ilości potrzebnego czasu na konsultacje. Wdrożenie rekomendacji zajmuje często kilka miesięcy, po tym czasie musimy ponownie przygotować się do spotkania, przeanalizować zmiany oraz dane. Dlatego oferujemy również konsultacje oraz doradztwo w marketingu B2C.