Budowa strategii marketingowej

USŁUGI

Budowa strategii marketingowej dla firmy ogrodniczej

Stworzymy dla Twojej firmy strategię marketingową B2C dopasowaną do specyfiki branży ogrodniczej. Będzie drogowskazem, jak skutecznie docierać do klientów.

Na czym polega usługa zbudowania strategii marketingowej?

Budowa strategii marketingowej B2C polega na przeprowadzeniu szeregu analiz, na podstawie których układany jest szczegółowy plan działań oparty o cele.

Rezultatem stworzenia strategii marketingowej jest szczegółowy, gotowy do wdrożenia plan działań, estymacja efektów oraz wskazanie KPI do ich analizy. Dzięki przygotowanej strategii marketingowej Twoja firma będzie działać w przemyślany sposób, mierzyć tylko ważne wskaźniki i sprawdzać czy osiąga zamierzone cele.

usługa zwiera

Jak budujemy strategię marketingu B2C?​

Specyfika branży ogrodniczej wymaga przemyślanego i odpowiedzialnego podejścia do skutecznej strategii marketingowej. W naszej metodzie opracowaliśmy szereg konkretnych kroków, dzięki którym marketing w Twojej firmie zacznie przynosić oczekiwane, korzystne rezultaty. 

Warsztat początkowy

Na pierwszym, dłuższym spotkaniu omawiamy wszystko co związane jest z Twoją firmą. Musimy dowiedzieć się jak najwięcej o produktach lub usługach, które oferuje. Chcemy poznać obecną pozycję Twojej firmy na rynku oraz cele, do których dąży.

Analiza obecnego marketingu

Każde wcześniejsze działania marketingowe Twojej firmy są przedmiotem naszej głębokiej analizy. Zbadamy jakie przynosiły efekty. Jeśli to ma być pierwsza strategia marketingowa, możemy pominąć ten punkt.

Weryfikacja obecnej strategii, celów i budżetu

Po zebraniu potrzebnych informacji weryfikujemy możliwości realizacji dotychczasowych celów oraz zasadność obecnej strategii. Sprawdzamy szanse ich powodzenia w kontekście założonego budżetu.

Badanie ścieżki klienta

Punkty styku Twojej firmy i klienta to niezwykle ważny czynnik w marketingu. Poddajemy to głębokiej analizie. Sprawdzamy, gdzie dostępne są produkty lub usługi oferowane przez Twoją firmę.

Sylwetka idealnego klienta

W tym kroku rozpoczynamy właściwy proces budowania strategii. Na podstawie zebranych informacji wspólnie projektujemy profil idealnego klienta, uwzględniając jego potrzeby i problemy. Opracowujemy również unikalne wartości dla Twojego produktu lub usługi.

Lejki marketingowe i metody działań

Wszystkie poprzednie czynności prowadzą nas do szczegółowego zaprojektowania lejków marketingowych. Na ich podstawie dobieramy skuteczne metody dotarcia do potencjalnego klienta.

Strona marki i jej pozycja na rynku

Analizujemy jak przedstawia się strona internetowa Twojej firmy w kontekście obecnych założeń i strategii. W razie potrzeby pomagamy ją dopasować lub koordynujemy jej zaprojektowanie i budowę.

Wskaźniki i analityka

Wyznaczamy KPI (kluczowe wskaźniki efektywności), które pozwolą mierzyć efekty prowadzonych działań. Dobieramy odpowiednie systemy i narzędzia do zbierania danych i ich analizy.

Warsztat końcowy

Agenda spotkania podsumowującego opiera się na przygotowanym przez nas raporcie końcowym. Zawierać on będzie kompletną strategię, harmonogram działań i niezbędne wskazówki dotyczące przyszłych analiz.

Dla jakich firm przeznaczona jest usługa zbudowania strategii marketingu B2C?

Dla firm, które chcą zbudować strategię marketingu B2C we współpracy z praktykami i specjalistami w branży ogrodniczej, którzy znają ten segment rynku, trendy, klientów oraz influencerów, a jednocześnie mają wiedzę i doświadczenie w obszarze marketingu B2C.

Dla firm, które prowadziły już działania marketingowe, jednak dotychczas były one rozproszone. Strategia marketingowa pozwoli na spięcie tych działań i obranie dla nich jednego kierunku w oparciu o wspólne cele.

Dla firm, które dopiero planują rozpoczęcie działań marketingowych i nie chcą ponosić kosztów popełnionych błędów z powodu braku kompleksowej strategii.

Dla firm, które chciałyby zweryfikować dotychczasową strategię, kierunek w którym podążają oraz zaplanować cele i drogę do ich osiągnięcia w przyszłości.

Jaki jest koszt zbudowania strategii marketingowej B2C?

Koszt zbudowania strategii marketingu B2C będzie zależał przede wszystkim od tego, jak dużo celów obierzemy i jaki będzie budżet na działania. 

Koszt przygotowania strategii marketingu B2C stanowi zazwyczaj kilka procent całego rocznego budżetu marketingowego, a im więcej działań prowadzisz w swojej firmie, tym niższy będzie ten procent.

Nasze kalkulacje wskazują, że przygotowanie strategii działań marketingowych ma największy sens w średnich i dużych firmach, które posiadają w swoich szeregach pracownika gotowego na wprowadzanie lub koordynowanie zmian oraz korzystają lub planują korzystać z usług agencji wspierającej działania.

Jeśli chcesz wiedzieć, jaki byłby koszt budowy strategii marketingu B2C w Twojej firmie, umów się na bezpłatną konsultację i opowiedz nam więcej o swoim biznesie.

Chcesz zbudować z nami skuteczną strategię marketingową dla Twojej firmy?​

Zostaw nam kontakt. Oddzwonimy do Ciebie i porozmawiamy czy ta usługa będzie odpowiednia dla Twojej firmy.

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest GreenWeb Marta Tysowecka. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

FAQ - najczęściej zadawane pytania o budowaniu strategii marketingu B2C

Poniżej zebraliśmy najpopularniejsze pytania, które zadają nam klienci.

Nie, jesteśmy specjalistami w marketingu B2C i tworzymy strategię marketingową tylko dla firm z branży ogrodniczej.

Wszystko zależy od tego jak dużo działań będziemy musieli zaplanować. Im większy budżet, im większy zespół i im więcej celów, tym więcej czasu będziemy potrzebować. Standardowo przygotowanie strategii od momentu warsztatu początkowego do momentu warsztaty końcowego trwa od 3 do 4 tygodni.

Jak najbardziej. Przygotowanie strategii już od początku prowadzenia działań marketingowych pozwoli uniknąć niepotrzebnych kosztów związanych z nieprzemyślanymi i niedopasowanymi działaniami.

To zależy. Być może warto najpierw zacząć od audytu dotychczasowych działań marketingowych. Jeśli masz wątpliwości, zachęcamy do kontaktu. Porozmawiamy o Twoim biznesie i marketingu i wspólnie zastanowimy się, które rozwiązanie będzie najlepsze.

Budowa strategii marketingu B2C kończy się w momencie przygotowania planu działania oraz przekazania wszystkich niezbędnych materiałów do jego wdrożenia. Jeśli Twoja firma potrzebuje konsultanta, który będzie do dyspozycji przez cały czas prowadzenia działań marketingowych, to najlepszą usługą będzie doradztwo w marketingu B2C, która zawiera zarówno budowę strategii jak i stały nadzór. Wówczas jesteśmy do dyspozycji na każdym etapie analizowania, projektowania i realizacji działań marketingowych w Twojej firmie.

Oczywiście. Natomiast konsultacje nie wchodzą już w skład usługi budowy strategii. Wynika to przede wszystkim z długości procesu oraz ilości potrzebnego czasu na konsultacje. Po roku Waszych działań musimy ponownie przygotować się do spotkania, przeanalizować zmiany jakie u Was zaszły oraz dane. Dlatego oferujemy również konsultacje oraz doradztwo w marketingu B2C.

Współpracowaliśmy między innymi z: