Doradztwo w marketingu B2C

USŁUGI

Doradztwo w marketingu ogrodniczym B2C​

Pomagamy w długofalowym rozwijaniu marketingu B2C w firmach ogrodniczych. Dostosowujemy strategię i plan działań do możliwości i zasobów firmy.

Doradztwo w marketingu ogrodniczym B2C​

Na czym polega usługa doradztwa w marketingu B2C?

Doradztwo w marketingu B2C to usługa, w której dołączamy do Twojego zespołu w roli stratega, koordynatora i analityka. W procesie doradztwa pomagamy w zaplanowaniu, wdrożeniu oraz nadzorowaniu działań marketingowych w Twojej firmie. Wspólnie z Twoim zespołem na bieżąco realizujemy opracowaną strategię i analizujemy jej wyniki. Tworzymy procesy, które pomogą Twojej firmie prowadzić skuteczne działania marketingowe w branży ogrodniczej, skierowane do klientów B2C.

Naszym celem jest doprowadzenie działań marketingowych do miejsca, w którym zaczynają one przynosić Twojej firmie realne efekty i realizować zamierzone cele.

usługa zwiera

Jak wygląda doradztwo w marketingu B2C dla branży ogrodniczej?

Doradztwo, które opracowaliśmy na konkretne potrzeby branży ogrodniczej, zawiera szereg ważnych kroków. Rezultatem ich wykonania będzie poukładany i skuteczny marketing B2C w Twojej firmie. Pełnimy w nim funkcję zewnętrznego konsultanta-specjalisty, który nieprzerwanie pomaga w rozwoju firmy, wspiera działania oraz pomaga utrzymać ich właściwy kierunek.

Warsztat początkowy

Zaczynamy od spotkania, aby dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej firmie i produktach lub usługach, które oferuje. Chcemy poznać obecną pozycję Twojej firmy na rynku oraz cele, do których dąży.

Audyt obecnych działań marketingowych

Jeśli Twoja firma prowadziła już wcześniej działania marketingowe, potrzebujemy wiedzieć od jak dawna, jaki jest/był zakres kampanii i jakie są/były tego efekty. Jeśli to ma być pierwsza strategia marketingowa pomijamy ten punkt.

Weryfikacja obecnej strategii, celów i budżetu

Na podstawie zebranych danych weryfikujemy założone cele oraz dotychczasową strategię. Sprawdzamy możliwości jej realizacji pod kątem założonego budżetu.

Analiza punktów styku klienta z marką oraz customer journey

Sprawdzamy punkty styku pomiędzy Twoją firmą a klientem. Analizujemy to, gdzie obecnie dostępne są oferowane produkty i usługi. Weryfikujemy ścieżki zakupowe klientów. Rezultatem dotychczasowych działań będzie wstępny raport, który wspólnie omówimy, zanim przejdziemy dalej.

Stworzenie profilu idealnego klienta

Jest to pierwszy punkt na drodze do zbudowania kompleksowej strategii marketingu B2C. Wykorzystując zebrane do tej pory informacje i dane, wspólnie opracujemy profil idealnego klienta, określimy jego problemy oraz wyzwania, z którymi się mierzy. Wskazujemy wartości Twojego produktu lub usługi.

Zaprojektowanie lejków marketingowych i metod docierania do klienta

Dzięki wykonaniu poprzednich kroków możemy przejść do precyzyjnego zaprojektowania lejków marketingowych oraz metod docierania do potencjalnego klienta.

Strona internetowa i pozycja marki na rynku

Sprawdzamy obecną kondycję Twojej strony internetowej i pomagamy dopasować ją do nowych założeń i strategii. Jeśli jeszcze nie masz strony, pomagamy w jej zaprojektowaniu i budowie.

Pomoc we wdrożeniu analityki i systemów wspierających

Obieramy KPI (metryki efektywności), które pozwolą mierzyć efekty prowadzonych działań. Dobieramy systemy i narzędzia, których zadaniem będzie zbieranie odpowiednich danych. Pomagamy w ich wdrożeniu oraz wskazujemy sposoby analizowania danych.

Analiza i koordynacja działań marketingowych

Regularnie monitorujemy prowadzone działania marketingowe. Spotykamy się co kilka tygodni aby przedyskutować obecny postęp prac i decydujemy o kolejnych krokach. Na podstawie analiz podejmujemy decyzję o kontynuowaniu działań lub o korygowaniu obranego kursu.

Dla jakich firm przeznaczona jest usługa doradztwa w marketingu B2C?

Dla firm, które posiadają zespół gotowy rozwijać firmę i/lub współpracują z agencją marketingową. Najczęściej są to firmy, które już prowadzą działania, ale potrzebują wykonać ich audyt, opracować strategię przyszłych działań oraz wspólnie je koordynować.

Dla firm, które nie chcą zatrudniać managera marketingu w swojej firmie, ale skorzystać z usług doświadczonych specjalistów od marketingu B2C.

Dla firm, które szukają zewnętrznego konsultanta-specjalisty, będącego stałym doradcą w zakresie prowadzonych działań marketingowych.

Dla firm, które potrzebują wsparcia osób doskonale znających branżę ogrodniczą, a jednocześnie są specjalistami w marketingu B2C.

Jaki jest koszt doradztwa w marketingu B2C?

Koszt doradztwa w marketingu B2C wynosi zazwyczaj od kilku do kilkunastu procent kosztów wszystkich działań marketingowych w firmie.

Koszt podzielony jest na dwie części. Część pierwsza, jednorazowa, dotyczy przeprowadzenia warsztatów, analizy dotychczasowych działań oraz budowy strategii marketingowej. Druga część to koszt związany bezpośrednio z doradztwem w marketingu, czyli naszą stałą opieką nad prowadzonymi działaniami.

Nasze kalkulacje wskazują, że kompleksowe doradztwo marketingowe ma największy sens w średnich i dużych firmach, które posiadają w swoich szeregach pracownika gotowego na wprowadzanie lub koordynowanie zmian oraz korzystają lub planują korzystać z usług agencji wspierającej działania.

Jeśli chcesz wiedzieć jaki byłby koszt doradztwa w marketingu B2C dla Twojej firmy, umów się na bezpłatną konsultację i opowiedz nam więcej o swoim biznesie.

Chcesz wdrożyć skuteczny marketing w swojej firmie?​

Zostaw nam kontakt do siebie – oddzwonimy, porozmawiamy i sprawdzimy czy kompleksowe doradztwo będzie odpowiednie dla Twojej firmy.

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest GreenWeb Marta Tysowecka. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

FAQ - najczęściej zadawane pytania o doradztwo w marketingu B2C

Poniżej zebraliśmy najpopularniejsze pytania, które zadają nam klienci.

Doradztwo w marketingu B2C to współpraca długofalowa i może nigdy się nie kończyć. Doradca w marketingu B2C daje wsparcie analityczne, merytoryczne oraz strategiczne na każdym etapie prowadzenia działań marketingowych. Rynek i branża ogrodnicza zmieniają się nieustannie – pojawiają się nowi konkurenci, nowe produkty i nowe możliwości rozwoju. Jesteśmy tu po to, by wspólnie dostosowywać strategię i działania do zmieniających się warunków. 

Od pierwszego dnia współpracy Twoja firma będzie mieć do dyspozycji specjalistę od marketingu B2C, który będzie brał udział w warsztatach, analizach i budowaniu strategii marketingu B2C Twojej firmy. Na etapie doradztwa wszystkie konsultacje będą prowadzone zawsze przez tą samą osobę. Dzięki temu masz pewność, że doradca opiekujący się Twoją firmą zna ją od podszewki i wie wszystko o Twoich celach i prowadzonych działaniach.

Z doświadczenia wiemy, że przy sprawnie prowadzonych pracach, efekty widoczne są już po pierwszych miesiącach działań. Wszystko zależeć będzie od wspólnego zaangażowania i ilości włożonej pracy po stronie Twojego zespołu lub agencji, z którą współpracujesz. Im szybciej Twoja firma rozpocznie wprowadzanie założeń stworzonej przez nas strategii i im więcej działań zostanie wykonanych, tym szybciej pojawią się pierwsze efekty. 

Wszystko zależy od potrzeb Twojej firmy. Najczęściej konsultacje odbywają się dwa razy w miesiącu. Do każdej konsultacji przygotowujemy analizy danych ze wszystkich dostępnych źródeł. Po spotkaniach sporządzamy raport podsumowujący, który zawiera esencję odbytego warsztatu oraz zalecenia do dalszych działań.

Spotykamy się po to, by wspólnie omówić co zostało wykonane do tej pory, jakie to przynosi efekty oraz co będzie robione w następnej kolejności. Wspólnie przyglądamy się danym. Jeśli w międzyczasie na rynku nastąpiła zmiana: np. pojawił się nowy konkurent lub produkt, bierzemy to na tapet. Celem spotkania jest przede wszystkim sprawdzenie, czy kierunek, który obraliśmy jest właściwy, czy prace idą zgodnie z planem, jakie są efekty działań i jakie powinny być następne kroki.

Formy spotkań określamy na początku naszej współpracy. Warsztaty i konsultacje mogą odbywać się zarówno zdalnie, jak i w siedzibie Twojej firmy. Najczęściej cały projekt doradczy opiera się na współpracy mieszanej, w zależności od omawianych tematów.

Nie, usługa doradztwa w marketingu B2C nie obejmuje realizacji działań. Nie jesteśmy agencją prowadzącą takie działania, specjalizujemy się w audytach i budowie strategii marketingu B2C. Ponadto bardzo cenimy sobie etykę zawodową, transparentność i zaufanie, dlatego nie moglibyśmy pozwolić sobie na prowadzenie np. kampanii Google Ads dla dwóch firm z takim samym asortymentem.

Nie, usługa skierowana jest do firm o różnej wielkości i budżetach. Natomiast koszty doradztwa marketingowego stają się opłacalne dopiero wówczas, kiedy firma posiada już określony budżet na działania marketingowe, które mogą być prowadzone długofalowo. Dla małych firm z niewielkim budżetem przeznaczonym na marketing, polecamy konsultacje w marketingu B2C. Konsultacje pomogą obrać właściwy kierunek na początek, aby mieć możliwość rozwinięcia firmy do etapu, w którym stałe działania marketingowe nie będą już stanowić budżetowego wyzwania.

Dzięki konsultacjom, które prowadzimy, jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi działaniami, które prowadzone są w marketingu w Twojej firmie. To daje nam możliwość szybkiego reagowania i rozwiązywania problemów na bieżąco, a najczęściej zapobiegania ich pojawieniu się. Cały nasz zespół jest do Twojej dyspozycji i jeśli tylko pojawi się jakiś problem traktujemy go priorytetowo, przygotowując dedykowany plan jego rozwiązania. 

Współpracowaliśmy między innymi z: