Odcinek #8
Ile kosztuje współpraca z influencerem ogrodniczym na Instagramie?
Przeprowadziłyśmy trwające kilka tygodni badanie rynku twórców ogrodniczych na Instagramie, aby dowiedzieć się, jakie są średnie stawki za współpracę. Badałyśmy koszty stworzenia jednej rolki reklamowej, sprawdzałyśmy, czy twórcy podejmują się współprac barterowych i z jakimi wyzwaniami mierzą się na co dzień. Zebrane dane pozwoliły nam na wyciągnięcie wniosków i przeliczenie średnich stawek dla różnych grup influencerów ogrodniczych. Wszystkimi danymi dzielimy się w tym odcinku podcastu.
Dane zbierałyśmy anonimowo, w podcaście nie padają żadne informacje dotyczące konkretnych twórców.
Konta podzieliłyśmy na cztery wielkości:
- Mikro – do 10 tysięcy obserwujących
- Małe – od 10 do 50 tysięcy obserwujących
- Średnie – od 50 do 100 tysięcy obserwujących
- Duże – powyżej 100 tysięcy obserwujących
Mamy nadzieję, że zebrane przez nas dane pomogą zarówno twórcom w weryfikacji ich oferty, jak i markom, które znając średnie rynkowe odważą się na kontakt z influencerami i podejmowanie współprac reklamowych.
Dziękujemy wszystkim twórcom, którzy zgodzili się podzielić z nami informacjami dotyczącymi warunków współpracy. Gdyby nie Wy, ten podcast by nie powstał.