Jak sprawdzić na jakie słowa kluczowe moja strona wyświetla się w Google?

Jak sprawdzić na jakie słowa kluczowe moja strona wyświetla się w Google?

Kiedy stworzymy swoją stronę lub sklep internetowy i „damy znać Google” o jego istnieniu, istnieje spora szansa, że zacznie się ona wyświetlać użytkownikom w Google. Oczywiście nie od razu i nie na konkurencyjne słowa kluczowe, ale chociaż na nazwę brandu. Słów tych zacznie przybywać z czasem, tym bardziej, jeśli będziemy pozycjonować nasz serwis. Ale jak sprawdzić, na jakie dokładnie słowa kluczowe się wyświetlamy? Oraz w co konkretnie klikają użytkownicy, którzy trafiają na naszą stronę?

Sprawdzenie widoczności strony

Z pomocą przychodzi nam tutaj narzędzie Google Search Console, które bezpłatnie udostępnia nam sam Google. Jedyne, co musimy zrobić, to zweryfikować własność naszej domeny (i oczywiście posiadać konto, czyli chociażby mail w Gmail).

Kiedy już zweryfikujemy domenę, naszym oczom ukaże się pierwszy, podstawowy wykres pokazujący właśnie ruch z wyszukiwarkę Google na naszej stronie. Nosi on nazwę „Skuteczność”.

Raport skuteczność Google Search Console

W tym miejscu wystarczy, że klikniemy w przycisk „Pełny raport” nad wykresem, aby poznać wszystkie słowa kluczowe, na które wyświetla się nasza strona. Po wejściu do raportu pod wykresem zobaczymy pełną listę słów kluczowych, uszeregowaną według kliknięć.

Powyższe dane pochodzą z naszej firmowej strony Greendea. Jak widzisz, nie ma tego zbyt wiele, ponieważ serwis działa dopiero kilka miesięcy, a my go nie pozycjonujemy. Niemniej mimo tego jesteśmy dobrze widoczne na nasz brand. Nasza strona wyświetla się też na takie słowa jak ranking influencerów, doradztwo marketingowe B2C czy hybrydowy lejek sprzedażowy – czyli i na rankingi, które prowadzimy, i na jedną z podstron opisującą naszą usługę, i na jeden z wpisów blogowych.

Bardzo łatwo można sprawdzić również to, które konkretnie podstrony serwisu wyświetliły się na te słowa kluczowe. W tym celu musimy kliknąć w któreś słowo, np. w hybrydowy lejek sprzedażowy, a następnie u góry w zakładkę STRONY w menu.

Jaka podstrona wyświetla się na konkretne słowo w Google Search Console

Oprócz tego możemy sprawdzić średnią pozycję, jaką zajmuje nasza strona na konkretne słowo kluczowe oraz średni CTR, czyli współczynnik kliknięć. CTR obliczamy dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń.

Średnia pozycja i CTR w Google Search Console

Aby sprawdzić te dane wystarczy, że klikniemy w Średni CTR oraz Średnią pozycję nad wykresem.

Na liście poniżej dodane zostaną wówczas dwie dodatkowe kolumny, z CTR i średnią pozycją właśnie.

To podstawowe informacje dotyczące widoczności naszej strony, które możemy sprawdzić w Google Search Console i zaledwie promil możliwości, jakie daje to narzędzie. Stanowi jednak solidną podstawę do rozpoczęcia analizy naszego serwisu.

Marta Tysowecka

Z narzędziem Google Search Console pracuje już od ponad 10 lat. Pomaga firmom osiągać lepsze pozycje ich witryny w wynikach wyszukiwań i zwiększać liczbę klientów oraz sprzedaż.

Pomogę Ci zaplanować strategię wzrostu Twojej strony w wyszukiwarce Google

Umów się na darmową konsultację.

Zapisz się na newsletter

Zapisz się na newsletter i otrzymuj wprost na swoją skrzynkę najnowsze wpisy z naszego bloga.

Przeczytaj również