Speakers’ Corner 2024 – podsumowanie z Gardenii

Speakers' Corner Gardenia 2024

Tegoroczny Speakers’ Corner, wydarzenie towarzyszące targom Gardenia 2024, dobiegł końca. Przygotowałyśmy jego krótkie podsumowanie, które wraz z prezentacjami wszystkich prelegentów znajdziesz poniżej. Oprócz poniższego podsumowania nagrałyśmy również odcinek podcastu, w którym opowiadamy więcej o przebiegu wydarzenia oraz o debatach, które odbywały się każdego dnia po prelekcjach. Zapraszamy do jego wysłuchania.

Dzień 1 - centra ogrodnicze

Dzień pierwszy poświęciłyśmy centrom ogrodniczym. Zaczęłyśmy my, z prezentacją dotyczącą tego w jaki sposób szybko i tanio (tak, wiemy jak to brzmi) pozyskać klientów do lokalnego punktu sprzedaży. Omawiałyśmy to, co powinno zawierać się na stronie internetowej, jak powinna być zoptymalizowana wizytówka w Google oraz pokazałyśmy jak można tanio wykorzystać możliwości Google Ads i Meta Ads. W naszej prezentacji znajdują się linki do tutoriali na YouTube, które nagrałyśmy specjalnie dla centrów ogrodniczych.

Naszym pierwszym gościem był Błażej Pawlar, Partnership & Marketing Manager w firmie SerwerSMS. Błażej opowiadał o tym, jak komunikacja za pomocą SMS może dosłownie odpalić nasz biznes. My się z Błażejem zgadzamy i zachęcamy do wypróbowania SMS marketingu w lokalnych (i nie tylko!) biznesach. Więcej o prezentacji opowiadamy w naszym podcaście.

Ostatnim prelegentem dnia pierwszego był Laurens Doesborgh, dyrektor holenderskiej firmy lookINsight, który bardzo szczegółowo (w oparciu o masę danych) opowiadał o tym, jak powinno wyglądać centrum ogrodnicze przyszłości. Czekamy jeszcze na podesłanie swojej prezentacji przez Laurensa, dodamy ją tutaj gdy tylko ją otrzymamy. Wystąpienie Laurensa tłumaczyła dla nas na żywo Pani Antonia Fornalik.

Dzień pierwszy zakończyliśmy debatą, w której oprócz nas brali udział: Laurens Doesborgh wraz z tłumaczką, Antoniną Fornalik Wojciech Wrona, właściciel centrum ogrodniczego Lawenda oraz członek zarządu PSCO, Adam Ważyński, właściciel szkółki roślin Ważyńscy oraz Piotr Kudzior, head of Digiad. Tematem przewodnim debaty były wyzwania centrów ogrodniczych na 2025 rok, a o szczegółach opowiadamy już bezpośrednio w podcaście.

Dzień 2 - sklepy internetowe

Dzień drugi strefy Speakers’ Corner poświęcony był tematowi e-commerce. Ten panel również otworzyłyśmy my, tym razem z prezentacją, w której podzieliłyśmy się trzema wskazówkami dla rozwoju ogrodniczych sklepów internetowych. Prezentacja oparta była o dane z naszego raportu internetowych sklepów ogrodniczych. Nasze trzy rady to: zadbaj o podstawy (więcej w prezentacji i podcaście), zrób coś, czego nikt nie robi (tutaj Pinterest) oraz zbadaj, kto jest Twoim użytkownikiem i co robi w Twoim sklepie.
Zaraz po nas wystąpiła Basia Kaleńczuk, Corporate Communications Specialist w firmie Shoper, z prezentacją na temat marketingu doświadczeń w sklepie internetowym. Niezwykle inspirująca prelekcja, w której Basia pokazuje, że całość powinna opierać się na doświadczeniach klienta.
Na sam koniec scenę skradła Karolina Szczecina, Partnership Manager w firmie Edrone, która pokazała, jak istotnym elementem działań marketingowych w sklepach internetowych jest (i powinien być!) e-mail marketing i automatyzacja e-mail marketingu. Zarówno Basia jak i Karolina pojawiły się w strefie Speakers’ Corner nieprzypadkowo. Według danych z naszego raportu wynika bowiem, że to właśnie Shoper i Edrone są najczęściej wybieranymi narzędziami w branży ogrodniczej.
Pobierz prezentację: Relacje oparte na mocnym gruncie
Dzień drugi również zwieńczyła debata, w której wzięli udział: Basia Kaleńczuk, Karolina Szczecina, Andrzej Ćwik, właściciel sklepu internetowego RosaĆwik, Artur Zieliński ze sklepu cebule.pl oraz Agnieszka Pelczar, twórczyni internetowa, właścicielka sklepu podlewane.pl. Tematem przewodnim debaty były, a jakżeby inaczej, ogrodnicze sklepy internetowe. Rozmawialiśmy o tym jak zmienia się ich prowadzenie na przestrzeni lat, o potencjale drzemiącym w tej branży, o działaniach marketingowych wspomagających sprzedaż online i o tym, jakie wyzwania obecnie stoją przed ich właścicielami.

Dzień 3 - holistyczne podejście do marketingu

Trzeci dzień otwierała prelekcja Michaliny Trempały z Zielonego Pogotowia oraz aplikacji Plantis oraz Wojciecha Tyszkowskiego z aplikacji Plantis. Michalina z Wojtkiem opowiadali o tym, w jaki sposób budować społeczność w branży ogrodniczej. Michalina podzieliła się z nami wiedzą dotyczącą początków oraz ewolucji rozwoju społeczności, a Wojtek przedstawił nam to, w jaki sposób potrzeby widzów przekuli w zbudowanie aplikacji, która na te potrzeby odpowiada.
Po pierwszym wystąpieniu miałyśmy przyjemność przeprowadzić rozmowę z Paniami Anetą Powązką, Dyrektor marketingu i e-commerce w firmie W.Legutko oraz Anną Grybczyńską, Marketing Content Specialist w firmie W.Legutko na temat tego, jak wygląda współpraca (a jakże!) firmy W.Legutko z influencerami. Jeśli ktoś obserwuje działania firmy w internecie to wie, że współprace z twórcami stanowią tam naprawdę sporą część marketingu, ale dopiero rozmowa z Paniami pomogła nam zobrazować sobie jak szeroko zakrojone, skrupulatnie zaplanowane i przemyślane oraz analizowane są to działania. Z pewnością warto ich śledzić, inspirować się i przekładać na działania własnego biznesu.
Anna Zofia Powierża, CCO w 4Media Creations przygotowała dla nas ostatnią już prezentację, w której pokazywała nam czym tak naprawdę jest (a czym nie jest!) branding. Niezwykle inspirująca, napakowana wiedzą prelekcja, która powinien sprawdzić każdy właściciel firmy (nie tylko ogrodniczej). Z tego miejsca odsyłamy do prezentacji, w której Anna zawarła całą masę informacji.
Na koniec tego dnia, ale też całej strefy Speakers’ Corner poprowadziłyśmy debatę, w której rozmawiałyśmy wraz z naszymi gośćmi o holistycznym podejściu do marketingu. W debacie wzięli udział: Michalina Trempała, Wojciech Tyszkowski, Aneta Powązka, Anna Grybczyńska, Anna Zofia Powierża oraz Tomasz Szostak z bloga Z ogrodem na Ty, twórca unikalnego projektu Busem przez polskie ogrody. Na debacie rozmawialiśmy o holistycznym podejściu do marketingu. Niezwykle podobały nam się wnioski z niej idące, ale więcej o nich mówimy już w naszym podcaście.
Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili i wysłuchali prelekcji naszych i zaproszonych gości. Dziękujemy za każdą rozmowę i uściśniętą dłoń. Poznanie perspektywy, wyzwań i rozterek osób, które tak jak my, prężnie działają w branży ogrodniczej, to ogromna wartość. Dla nas to wiatr w żagle, aby tworzyć więcej materiałów, które będą pomagać firmom ogrodniczym rozwiązywać problemy i przyczyniać się do rozwoju. Mamy nadzieję, że już niedługo spotkamy się na kolejnym, podobnym wydarzeniu.

Zapisz się na newsletter

Zapisz się na newsletter i otrzymuj wprost na swoją skrzynkę najnowsze wpisy z naszego bloga.

Przeczytaj również